De Technische Commissie (TechCom) regelt het onderhoud aan onze woningen. Dit onderhoud is te verdelen in twee segmenten: verhuurdersonderhoud en huurdersonderhoud.

1. Verhuurdersonderhoud
Verhuurdersonderhoud is het onderhoud waarvoor de Alliantie verantwoordelijk is.

De TechCom is in de eerste plaats verantwoordelijk voor het verhuurdersonderhoud. Als u niet zeker bent waar uw onderhoudsmelding onder valt, meld deze dan gewoon aan via het contactformulier. De TechCom zal zo mogelijk zelf het onderhoud plegen of een gespecialiseerd bedrijf inschakelen. De rekening gaat dan naar de Alliantie.

Een lijst met zaken die vallen onder het verhuurdersonderhoud vindt u hier.

2. Huurdersonderhoud
Huurdersonderhoud is het onderhoud waarvoor u als huurder zélf verantwoordelijk bent. 

In voorkomende gevallen kunt u de TechCom benaderen, maar u moet hun hulp dan zien als burenhulp. De TechCom zal niet in alle gevallen uw probleem oplossen, maar kan u in voorkomende gevallen doorverwijzen naar een externe partij. U betaalt zelf alle kosten voor dit onderhoud.

​3. Servicecontract bij de Alliantie
Bij de Alliantie kunt u voor een aantal zaken die onder huurdersonderhoud vallen, voor € 5,55 per maand een Servicecontract afsluiten.

De Alliantie zorgt in voorkomend geval voor reparatie. U moet een verzoek tot reparatie wél via de TechCom laten lopen. ​

De zaken die vallen onder het huurdersonderhoud in het Serviceabonnement vindt u hier.

In het artikel "Onderhoudsklachten" vindt u een contactformulier waarmee u uw onderhoudsklachten kunt opgeven. Binnen twee dagen neemt iemand van de TechCom contact met u op.

U kunt contact opnemen met de technische commissie via e-mail techcom@de-akropolistoren.nl.

Wij zien uit naar een vruchtbare en plezierige samenwerking!