
Wie o wie durft?
TechCom: Goodbye en Hello...?
Jammer maar waar: Kees B. is na vijf jaar gestopt met de TechCom. Die dus nu nieuwe mensen zoekt. Niet per se een nieuwe Kees dus bezigheden in overleg.
(Van de redactie) Volgens Jaap hoef je nog geen schroevendraaier vast te kunnen houden om een nuttig lid van de TechCom te worden. Dus ga gerust een keertje praten!
Lees hier alvast meer
De fietsdeur in de garage
.jpg)
U heeft het misschien al gemerkt, de fietsdeur in de garage werkt weer naar behoren.
(Klik hier voor meer)
Snelle reactie op brandalarm
Kort bericht over de brand van hedenmiddag 3 januari.
Joske merkte rond 2 uur dat het brandalarm afging in een van de woningen van de tweede verdieping.
De Techcom is er meteen bijgeroepen. De deur bij de berging bleek open te zijn. Ger is naar binnen gelopen en heeft een wollen deken over de brandhaard gegooid. 112 is gebeld en de Brandweer heeft daarna de brand geblust en de rook afgevoerd.
Er is verder niemand in gevaar geweest afgezien van enige inademing van de rook bij de mensen die er het eerste bij waren.
We komen hier later nog op terug.
Jaap N. namens de TechCom
Lees hier verder
Kortsluiting door water
Waarom kwam vrijdagmiddag de brandweer naar de dertiende verdieping?
Lees hier het verslag van de Technische Commissie over de gebeurtenissen.
Read more
Oproep: Waar zijn de karren?

Er zijn vier steekkarren, een boodschappenkar en twee 'hondjes' zoek. Ze horen in de kelder te staan en zijn voor algemeen gebruik door bewoners. Het verzoek is om ze na gebruik meteen terug te zetten.
Graag per omgaande doen mocht je een van deze karren nog in je bezit hebben, als vriendendienst hebben uitgeleend, of als je weet waar er een staat.
Brandveiligheidsvoorlichting
Inmiddels is op alle verdiepingen een brandveiligheidsvoorlichting geweest. Voor personen die daar niet bij waren of voor nieuwe bewoners kan de TechCom alsnog een brandveiligheidsvoorlichting organiseren.
Lees verder Read moreLekkages
Helaas zijn er bij tijd en wijle nog steeds problemen met lekkages. Vooral de zevende verdieping ondervindt daar last van. Die problemen zijn niet altijd eenvoudig op te lossen.
Lees verder
De raamaanpassingen
Anderhalve week lang kwamen een duo mannen uit Friesland om onze dubbele ramen inwaaiproef te maken.
Klik hier voor meer
Wateroverlast verholpen?
Een paar dagen geleden is er bij twee woningen op de 7e etage ernstige wateroverlast geweest. Gelukkig waren de bewoners er relatief snel bij ...
Zie reactie
Balkondoek met korting
Ook voor dit seizoen weer een speciale TechCom-aanbieding voor kwaliteits-balkondoeken. We krijgen bij Hekwerk 10% korting. Uw balkondoek wordt gratis door de TechCom aangebracht.
Lees verder
Rapport warmte en luchtkwaliteit, hoe nu verder……
Op 28 november is het rapport “Warmte en luchtkwaliteit” in aanwezigheid van Paul van Rongen en Rob Feld besproken in de Ledenraad.
Het stuk kreeg veel waardering. Afgesproken is om het rapport voor te leggen aan de Alliantie en later met concrete voorstellen te komen.
Lees verder
Technische Commissie (TechCom)
De Technische Commissie (TechCom) regelt het onderhoud aan onze woningen. Dit onderhoud is te verdelen in twee segmenten: verhuurdersonderhoud en huurdersonderhoud.
Lees verder
De entreedeur
De entreedeur blijft problemen geven. Iedere keer kost het veel tijd om het gerepareerd te krijgen. Dat geeft misschien het beeld dat er niets gebeurt, maar niets is minder waar. De Techcom houdt zich er dagelijks mee bezig.
(klik hier voor het hele bericht)
Vast tapijt
Zacht, geluidsarm, struikelvrij.
De nieuwe vloerbedekking in de torenkamer.
Voor groter: klik op de afbeelding
Zuinige vloerverwaming?
Advies vloerverwarming in het kort:
Zet de thermostaat in op één temperatuur en blijf er verder vanaf. Voor een koele slaapkamer zet je de thermostaat in de slaapkamer laag en houd je de deur zoveel mogelijk dicht.
Lees hier het uitgebreidere advies van de Techcom plus reacties
De fietsdeur wordt aanstaande vrijdag gerepareerd.
De open (fiets)deur
Hoe lang blijft de fietsdeur nog open?
(Klik hier voor een bericht van de Techcom)
Het plein (deel twee met update)
(Klik hier voor het hele bericht)
Read more
Problemen met het plein #1
.jpg)
Lees hier hun bericht #1 en een reactie
Read more
De ramen: een nieuwe start
Na drie jaar gedoe met onze ramen is afgelopen vrijdag 11 december met een laatste actie van de monteurs van Schipper Kozijnen een punt gezet achter een traject op weg naar normaal.
Lees verder
Rookmelders: soms vals alarm
De TechCom heeft een paar meldingen gekregen van rookmelders die bij herhaling vals alarm gaven. Daarom hierbij enkele adviezen.
Lees verder
Mededeling TechCom ivm covid-19
Vanwege de coronacrisis is de TechCom genoodzaakt om een afwijkende behandeling van de klachtenmelding toe te passen. Het blijft mogelijk onderhoudsklachten aan te melden via het contactformulier, maar de afhandeling zal afwijken van de normale procedure.
Lees verder in Techcom/TBH
Onderhoudsklachten
Alléén voor bewoners!
De TechCom regelt alle gevallen van onderhoudsklachten die voor rekening van de verhuurder (de Alliantie) komen. Het is dus niet de bedoeling dat u als bewoner zelf contact opneemt met de Alliantie! Er is wél verschil tussen onderhoudsklachten en kleine klusjes in huis.
Lees verder
Technische Buren Hulpgroep (TBH)
Voor kleine klusjes in huis kunnen de bewoners een beroep doen op de Technische Buren Hulpgroep (TBH). Stuur daartoe een berichtje naar TBH@de-akropolistoren.nl.
Het gaat hier om enkele medebewoners die bereid zijn om een klusje voor u te doen. Zij zijn daar niet toe verplicht, en het is ook niet de bedoeling hen direct te benaderen. Ook voor hulp bij computerproblemen kunt u de TBH benaderen.
Let op! Voor échte onderhoudsklachten kunt u het TechCom contactformulier gebruiken.
John Blankensteinstraat
1 t/m 29
1095 MB Amsterdam
Met deze site willen we goed nabuurschap mogelijk maken.

Klein klusje in huis? Raadpleeg dan de Technische Buren Hulpgroep.
.jpg)