Vanaf het begin van het gebruik van de Torenkamer hebben de bewoners gezocht naar een gezellige, goede inrichting van de Torenkamer.

Allerlei meubels werden er neer gezet: left-overs van eigen inrichting, te groot, te klein, te oud etc. voor gebruik in onze appartementen. Er ontstond een allegaartje van stijlen in de ruimte. In februari 2019 werd onze Torenkamer Sociëteit officieel geopend. Onze eigen Torenkamercommissie houdt zich al bijna twee jaar met de ruimte bezig.

Zij is op het punt gekomen dat de Torenkamer beter geschikt moet worden gemaakt voor de vele doelen waarvoor de Torenkamer wordt gebruikt: vergaderingen, feestjes, spelletjes, ledenvergaderingen, een koor en natuurlijk de Sociëteit. Dankzij gelden uit sponsoring, inkomsten uit verkoop van dranken en nieuwe ruimte in het budget van de Coöperatie zijn we nu in staat deze stappen te zetten.

Najaar 2019 is een Inrichtingsgroep samengesteld die zich met deze opdracht bezighoudt.

Wij willen jullie graag op de hoogte brengen van de stand van zaken in die Inrichtingsgroep en van de plannen voor de nabije toekomst.

Jullie hebben al verslagen van de twee eerste bijeenkomsten kunnen lezen op het grote prikbord. De namen van de groepsleden staan daar op vermeld. Onderaan vind je nogmaals die opsomming en namens wie zij in de groep zitten.

  • Er zijn vier bijeenkomsten geweest, november 2019, 22 januari, 7 februari en 20 februari;
  • een bezoek aan IKEA met vijf van de zes leden op 5 februari;
  • op basis van het oorspronkelijke plan van onze medebewoner Viktor is gepraat over aanpassingen/vervanging etc.; Viktor heeft steeds zijn voorstellen aangepast aan de ingebrachte wensen zonder zijn autonomie als architect uit het oog te verliezen. Dat was een enorme klus waarvoor de overige leden van de groep veel waardering toonden;
  • twee leden van de groep zitten ook in de groep die zich bezighoudt met de geluidsproblematiek;
  • de groep is divers van samenstelling en houdt goed voeling met de medebewoners;
  • vele tussentijdse raadgevingen hebben de groep bereikt, alhoewel meestal in de wandelgangen en zelden via de daarvoor bestemde mail: torenkamer@de-akropolistoren.nl
  • We zijn na uitvoerige discussie op een punt gekomen dat we weten wat we willen en dat we nu moeten vertalen in bruikbare, betaalbare en gezellige aankopen!

Echter, voor het zover is:

  • gaan we concrete meubels, vloerbedekking/kleden en kleuren bepalen met daarbij behorende prijzen.
  • wij willen dat afronden vóór begin mei zodat we alle bewoners een uitgewerkt plan kunnen presenteren. Net zoals Viktor zijn oorspronkelijke plan aan jullie heeft gepresenteerd in de Torenkamer, maar nu op het grote scherm. Dat zal vermoedelijk eerste helft mei gebeuren.
  • dit voorstel zal, zoals gebruikelijk in onze woongemeenschap, worden voorgelegd aan de ledenraad.

De Inrichtingsgroep presenteert haar voorstel en zal toelichten waarom die keuzes gemaakt zijn.

Jullie kunnen ervan overtuigd zijn dat in de groep goed is gediscussieerd over het comfort van bepaalde stoelen, de prachtige tafel die we graag willen behouden, de café-chantant sfeer die we wensen voor de sociëteit, de ledenvergadering die daar goed moet kunnen vergaderen, de verschillende eisen die de Cultac stelt aan het gebruik van de Torenkamer, de flexibiliteit van het te verplaatsen meubilair zodat spellen gespeeld kunnen worden, de darters die hun wensen kenbaar hebben gemaakt, de dikte van de kleden etc.

En....laat ik jullie geruststellen: we hebben regelmatig gelachen!

Namens de groep inrichting Torenkamer en de Torenkamercommissie: Viktor, architect oorspronkelijke plan; Fenny, Cultac; Wiesje, Solcom; Cees, bestuur, liaison TorCom, lid geluidsgroep; Anne S, lid TorCom, lid geluidsgroep. André, penvoerder Torenkamercommissie.

André